.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مديركل حفاظت زيست گيلان خبر داد:
كاهش عمق تالاب انزلي در منطقه سلكه

مديركل حفاظت زيست گيلان گفت: عمق تالاب انزلي در بخش سلكه كاهش يافته است.

به گزارش شمال نیوز، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گيلان که از مزیت‌های استان هم به شمار می‌آید، تالاب بین‌المللی انزلی است که 21 کیلومتر مربع وسعت دارد و تنوع گیاهان، پرندگان مهاجر تالابی و ماهیان این تالاب در نوع خود در جهان کم‌نظیر است اما در این فصل از سال تالاب انزلی جلوه دیگری از زیبایی‌های خود را در معرض دید گردشگران قرار داده است و آن گل‌های لاله تالابی و یا گل مردابی است که هنگام گلدهی زیبایی منحصر به فردی به این تالاب زیبا بخشیده است.

آغاز دوره گل‌دهی لاله آبی اواخر خرداد تا اوایل تیر و پایان دوره گل دهی اواخر تابستان است. لاله مردابی از گیاهان شناوری محسوب می‌شود که ریشهٔ آن در داخل آب قرار داشته و ساقه و برگ‌ها و گل در خارج از آب ولی در تماس با آن یعنی به شکل شناور در سطح آب مشاهده می‌شود.

مهندس برجي مديركل حفاظت زيست گيلان در گفتگو با ايسنا از برگزاري جشنواره لاله تالابي در هفته محيط زيست جاري خبر داد و گفت: ميزان لاله تالاب انزلي امسال همانند سال گذشته است و افزايش و يا كاهشي را در اين خصوص شاهد نيستيم.

وي با بيان اينكه معمولا با كاهش عمق تالاب در محدوده رويش اين گياهان شاهد افزايش رويش لاله هاي تالاب خواهيم بود، ادامه داد: امسال چون كاهش عمق تالاب در اين محدوده اتفاق نيفتاده است افزايش لاله هاي تالاب انزلي را هم شاهد نبوديم.

وي تصريح كرد: با توجه به گرمي هواي و كمبود آب امسال نسبت به سال گذشته و همچنين افزايش انباشت رسوبات عمق تالاب در برخي از مناطق به خصوص در منطقه سلكه كاهش يافته است.

برجي با بيان اينكه جلوگيري از ورود آلودگي ها به تالاب انزلي و همچنين مديريت پسماند از مهمترين دغدغه هاي زيست محيطي اين اداره كل است، در ادامه از گردشگران خواست تا از چيدن لاله هاي تالاب به جد پرهيز كنند نا زخم جديدتري به تالاب بين المللي انزلي وارد نشود. /250ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.